• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Nera Finans, nån som vet nåt om dom?

J

Jongam

Gäst
Poäng: 0
Gjorde en ansökan, står max 10 anmärkningar.

Har idag 9st varav 5 går ut i början juni och resten i september.

Har årsintäkt på 470.000tkr
6 ff.

Blev nekad pga för många anmärkningar
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
A

Alex__

Gäst
Poäng: 0
Jag skrev också till FI och de sa att Nera inte har något tillstånd samt att de vidarebefordrat mitt mejl och ”skuldebrev” till relevant avdelning som hanterar falska företag.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 298
Mottagna reaktioner
689
Poäng
637
Känns som att personer inblandade i bolaget skriver i denna tråd. Vi alla kan nog lista ut vilka.
 
A

Alex__

Gäst
Poäng: 0
Därför är att dom är olagliga. Har inte tillsyn av FI.
Kan sätta egna Orimliga villkor Hur som helst.
Samt hota med vad som om man ej betalar eller helt plötsligt kan skulden öka med 10.000kr per dag. Och om du inte betalar så kanske dom misshandlar dig.
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 929
Mottagna reaktioner
1 050
Poäng
867
Alltså jag kan vara bra desperat ibland men finns faktiskt ingenting som skulle få mig att försöka ta detta lån.

Ingen hemsida. Inga tillstånd. Loggan är gjord i typ paint. Stulna bilder som ska verka seriösa samt uttryckssättet som inte direkt osar klass.
 
Senast ändrad:

johnander

V.I.P
Poäng: 377
Blev medlem
5 Oktober 2018
Meddelanden
696
Mottagna reaktioner
180
Poäng
377
kan bli svårt att få igenom ränteavdraget i deklarationen för detta lån hehe
 
A

Armida

Gäst
Poäng: 0
Hej, jag har varit i kontakt med dem och jag skulle inte vilja ta ett lån från dem. De vill ha kopia av mitt ID-kort och en kopia av en räkning, typ el- räkning.
Jag har även varit till deras så kallade bilfirma som faktiskt inte existerar på den adressen som de hänvisar till. På mitt jobb har de även bokat dem för storstädning genom deras "städfirma" men ingen från det företaget dök upp, däremot har det dykt upp fakturor med orimliga tillägg och hot.
Företaget ägs av romer från Serbien och ägarna bor i Södertälje.
Folk som stött på dem, men även de som varit deras kompisar säger att man ska passa sig väldigt noga för att beblanda sig med dem.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp